Jest do obejrzenia film Briana de Palmy: Hi Mom film

Po Świętach temat WŁADZY (3.), film zadany to Tel Aviv w ogniu, ale zachęcam do obejrzenia również „Młodego papieża”. Potem BAJKA, do której z różnych powodów propozycji mam mało, ale temat jest dla mnie ważny. Po tych dwóch tematach wychodzących ode mnie, zaczynamy Państwa wystąpienia: od 28 kwietnia (bajka2), potem pani Michalina: może być 5 maja? Proszę obejrzeć do końca kwietnia: „Windą na szafot”, który jest dostępny w tym terminie pod linkiem: https://vod.pl/filmy/winda-na-szafot/6kldr3m

Do zajęć 10.03.21: fragm. Przypadek Koschany

i link do analizy „Biegnij Lola biegnij” po angielsku: analiza

Temat 1 (17.03) z wybieranych (zdobył 31 pkt): Sztuka i artyści (moje propozycje: „Uczta Bebette” 1987 film,

„Lekcja tanga” 1997, „Amator” 1979, „Całkowite zaćmienie” 1995, „Hanami – kwiat wiśni” 2008, „Farinelli: ostatni kastrat” 1994).

Forma zaliczenia: „prezentacja” ustna (najwyżej 3 slajdy można pokazać) do 20 minut, jednoosobowa lub w parze, lub najwyżej trzyosobowa (wtedy do 30 minut) do tematu przerabianego na zajęciach: ukazać jakiś inny aspekt, sproblematyzować temat według swojego doświadczenia i lektur, zwłaszcza filmowych.

Następne tematy: 2. Przestępstwo / odstępstwo od wartości (24 pkt)

Moje propozycje: „Zniknięcie” 1988

„Lektor” 2008, „Mechaniczna pomarańcza” 1971, „Kalwaria” 2014, „Niemoralna propozycja” 1993

3. Mechanizmy władzy / wpływu (22 pkt):

serial „Młody papież” 2016, „Tel Aviv w ogniu” 2018: film, „Viviane chce się rozwieść” 2014, „Hi Mom” 1970, „Ajka” 2018

4. Miłość jako wybór (22 pkt.)

Inaczej niż w raju 1984 film, Madame Bovary 1991, Najwyższa stawka 1982, Niemiłość 2017, Tajemnica Brokeback Mountain 2005

5. Wartość w bajkach / bajki (22 pkt.)

Krzysiu gdzie jesteś?

Niesamowity świat Gumballa: fragment do zajęć

Harry Potter, Księżniczka w oślej skórce, …

Pierwsze zajęcia: zajęcia z filmu BIEGNIJ LOLA BIEGNIJ

T1 (10.03): DETERMINACJA a DETERMINIZM

słowo wstępu: TU

TEKST O KICZU: Broch O kiczu

18 lutego 2021

Na ostatnich zajęciach w zeszłym roku z aksjologicznej analizy dzieła filmowego mówiłam, że planuję przygotować recenzowaną publikację ze studentami pt. „Dlaczego ludzie oglądają filmy”. Pandemia skutecznie pokrzyżowała mi niektóre plany, a niektóre oddaliła w czasie, i oto nastał dzień, że wracam do realizacji tego – jak to się dziś wszystko dumnie nazywa – „projektu”.

Czasu jest dużo (do końca września br. pewnie będę zbierała teksty), ale zainteresowanych proszę o kontakt, na początek mailowy (myślę, że można pisać we dwójkę, trójkę, ale można też indywidualnie, i nie trzeba na temat przerabiany w zeszłym roku).