PONIŻEJ WSZYSTKIE TEKSTY
Tekst na zajęcia najlepiej przygotować sobie według któregoś z trzech punktów:
1. O czym ten tekst mówi przez wybór najważniejszego cytatu/fragmentu/zdania/akapitu/MOTTA i dlaczego uznaliśmy ten fragment za najistotniejszy?
2. Jaki jest/może być CEL omawiania tego tekstu tutaj/dzisiaj (analiza odbiorców)?
3. Postawienie problemu/pytania wynikającego z tekstu (1-2 najwyżej!) Co dla nas jest w tym tekście najważniejsze? Z czym można się zgodzić, albo nie. Zainicjowanie dyskusji.
Na wszystkich zajęciach jest tekst, za którego znajomość można otrzymać dużego PLUSA.
TEKTY do zajęć:
T1: BAJKA-NIESPODZIANKA
T2: Pierwsi filozofowie (ARCHE): Tatarkiewicz Pierwsi
T3: Dlaczego nie umiemy czytać starożytnych filozofów, ale jednak warto ich czytać? „Co to jest filozofia?” (fragm.):
3HFDeleuze Gauttari Co to jest filozofia
T4: Arendt, Sokrates, fragm. z „Życie umysłu” tejże:
T5: Platon, ks. VII „Państwa” – proszę sobie wyszukać odpowiedni fragment, tu od. str. 134 (metafora jaskini, relacja: wiedza – władza):
T6: Platon „Uczta”:
T7: Arystoteles, „Etyka Nikomachejska” ks. III
T8: Augustyn z Hippony, fragm. „O Państwie Bożym”:
T9: Tomasz z Akwinu, „O doskonałości życia duchowego” (fragm.):
T10: Kartezjusz, „Medytacje” 1-4:
T10 dodatkowy: Pascal, „Myśli” („Zakład”):
T11: Hume, „Traktat o naturze ludzkiej”, O rozumie, rozdz. 12-14:
T12: Kant, „Prolegomena” O swoistym charakterze wszelkiego poznania metafizycznego i tekst dodatkowy (dla chętnych) o przewrocie Kopernikańskim Kanta autorstwa Marka Siemka: